سلام دوستان

من ولید هستم و در این مقاله قراره 7 راهکار ساده یادگیری زبانو بهتون آموزش بدم.

یادگیری زبان به عنوان زبان دوم میتونه یه کار چالش برانگیزی باشه اما وقتی که به زبان مسلط بشید ، هر تلاش و زمان که برای یادگیری زبان صرف کردین ارزششو رو خواهد داشت. زمانی که بتونید در زبان روان بشید و راحت به زبان انگلیسی صحبت کنید ، مسافرت به کشورهای دیگه خوش میگذره. دیگه منتظر این نمیشید که زیر نویس فیلم و سریال به روز مورد علاقه خودتونو پیدا کنید و واقعیت اینه که ترجمه اون حس و مفهوم اصلی رو نمیرسونه. برای اینکه زبانتونو قوی کنید در این مقاله چند نکته کاربردی رو بهتون آموزش میدم که میتونن در یادگیری زبان بصورت موثر به شما کمک کنن.

۱- عبارت ها رو یاد بگیرید نه کلمات

وقتی زبان میخونید ، نباید وقتتونو صرف حفظ کردن فقط کلمات بذارین به عبارتی دیگه کلمات رو باید در جملات و عبارت ها یاد بگیرین. حفظ کردن معنی کلمات هنر نیس و از طرفی کار براتون انجام نمیده. باید ببینید که کلمات به چه صورت در جمله استفاده میشن.

۲- با گوش دادن یاد بگیر

درسته که مطالعه متون انگلیسی میتونه در یادگیری زبان بهتون کمک کنه و شما نباید فقط به اونا تکیه کنین. کتاب ها برای یادگیری گرامر و کلمات عالی هستن اما برای یادگیری مکالمه به تنهایی کافی نیستن. اگه میخواید مکالمه شما راه بیفته یاد بگیرید که اول خوب گوش بدین. همه ما زبان مادری خودمونو به این صورت یاد گرفتیم برای دو یا سه سال فقط. Listening میکنیم و بعد از اون به صحبت کردن شروع میکنیم. جالبه بدونید با گوش دادن بیشتر کلمات و گرامر کاربردی رو بدون فهمیدن و حفظ کردن اونا بصورت نا خوداگاه یاد میگیرین.

۳- یه تست تعین سطح بدین

با تعیین سطح زبان میدونید کجای کارین و نقاط قوت و ضعف خودتون رو میشناسید. زبان آموازای که برای یادگیری زبان به من مراجعه میکنن نمیدونن که از کجا باید شروع کنن به همین خاطر با تعیین سطحی که از اونا میگیرم متوجه میشن که از سطح متوسط یا ممکنه پایین تر باید شروع کنیم.

۴- اولویت کیفیت بر کمیت

وقتی قراره یه کاری رو به بهترین نحو احسن انجام بدین کیفیت رو فدای کمیت نکنید. بجای خوندن ده ها کلمه در زمان کوتاه ، شما باید روی تکرار یک کلمه و یادگیری نحوه استفاده اون در جملات تمرکز کنید. مغز شما نباید انبار کلمات باشه چونکه مکانیزم مغز طوری که وقتی اطلاعات زیادی بهش وارد بشه و بصورت سیستماتیک مرور نشن یادگیری صورت نمی گیره. مرور کردن مرتب باعث تثبیت معنی کلمات و عبارت ها در مغز میشه و در نتیجه اطلاعات رو به راحتی فراموش نمی کنین.

۵– گرامرو در داستانها یاد بگیر

یکی از بهترین راه های یادگیری گرامر اینه که اونو در داستانهای کوتاه رو بصورت کاربردی یاد بگیرین. زمانهارو از زمان حال ساده گرفته تا زمان آینده رو میشه بصورت کاربردی و طبیعی یاد بگیرین.

۶- بجای تکرار صحبت های گوینده به سوالات جواب بدین

اگه بخواین زبانتونو قوی کنین از استراتژی کتب درسی استفاده نکین که بعد از گوینده فایل صوتی تکرار کنین ، به جای اینکه بصورت طوطی وار تکرار کنین باید سوالاتی رو جواب بدین. برای مثال در گوش کردن به پادکست های و ویدئوهای آموزشی من سعی کنید به سوالات پاسخ بدین و از محتوای آموزشی نت برداری کنین.

7- در کلاس های آنلاین من شرکت کن

به نظر من وجود مربی در کنار شما خیلی میتونه در یادگیری زبان بهتون کمک کنه. خود خوانی یا Self-study مسیر شمارو طولانی تر میکنه.خیلی از زبان آموزانی که آموزش دادم اول برای صرفه جویی در زمان زبانو بصورت خودخوان شروع کردن و بعد از مدتی دلسرد میشدند. مهمترین چیز در یادگیری زبان زمانه که نمیشه اونو برگردونیم. یه مربی مسیر رو کوتاه تر و پیشرفت شمارو مانیتور میکنه.